vidaXL kaupassa olemme sitoutuneet varmistamaan, että verkkosivustomme on saavutettavissa kaikille käyttäjille, myös niille, joilla on erityistarpeita.

Noudatamme verkkosisällön saavutettavuusohjeita (WCAG) 2.1 AA-tason standardi, varmistaaksemme, että digitaaliset palvelumme täyttävät käyttäjien tarpeet ja ovat Euroopan saavutettavuusdirektiivin mukaisia.

Tietoja palvelustamme

vidaXL tarjoaa verkkoalustan koti- ja puutarhatuotteiden ostamiseen. Verkkokauppamme on suunniteltu tarjoamaan sujuva ostokokemus aina selaamisesta ja tuotteen valinnasta kassalle ja tilin hallintaan asti.Tarjoamme lisäksi jatkuvaa tukea asiakaspalvelijoidemme ja chatbot-toimintojen avulla.

Saavutettavuusvaatimusten täyttäminen

Olemme parantaneet saavutettavuutta seuraavin keinoin:

  • Parantamalla värikontrastia WCAG:n AA/AAA-tasojen vaatimusten mukaisesti
  • Laajentamalla vuorovaikutteisten elementtien kohdealuetta vähintään 44 x 44 pikseliin WCAG:n AAA-tason vaatimusten mukaisesti
  • Parantamalla valintatilan käyttäytymistä ja ulkoasua sujuvamman navigoinnin takaamiseksi.
  • Parantamalla virheiden ehkäisyä ja käsittelyä selkeämpien visuaalisten vihjeiden ja optimoidun tekstisisällön avulla
  • Tehostamalla koodia oikeilla HTML-semantiikoilla ja ARIA-tunnisteilla
  • Lisäämällä kuvailevat alt-tunnisteet kaikkiin verkkokaupan kuviin.
  • Kasvattamalla tekstikokoamme vähintään 16 pikseliin WCAG-suositusten mukaisesti. Perustasolla tarkoitamme, että kaikki kappaleet ja pidemmät tekstit ovat vähintään 16 pikseliä, mikä takaa tekstin hyvän luettavuuden ja silmäiltävyyden.

Jatkuvat saavutettavuustoimet

Saavutettavuuden yläpitämiseksi ja parantamiseksi:

  • Seuraamme jatkuvasti saavutettavuuden tasoa varmistaaksemme jatkuvan vaatimustenmukaisuuden
  • Parannamme kooditason saavutettavuustunnisteita ajan myötä tarjotaksemme selkeitä merkintöjä sekä käyttäjille että hakukoneiden indeksoijille
  • Varmistamme sisäiset suunnitteluprosessit, joissa saavutettavuusvaatimukset, kuten kohdealueen koko, värikontrasti ja kohdistuskäyttäytyminen asetetaan etusijalle.

Tiedostamme, että joitakin osa-alueita voidaan vielä kehittää. Tähän sisältyy esimerkiksi ostokokemuksen sujuvoittaminen ja tekeminen entistä intuitiivisemmaksi, kuten tuotteiden selaamisen, ostoskorin hallinnan ja maksuprosessin parantaminen, jotta kokonaisuus olisi käyttäjälle entistä henkilökohtaisempi ja vaivattomampi. Parannamme myös saavutettavuutta, jotta jokainen toimintakyvystään riippumatta, voi selata ja käyttää sivustoamme vaivattomasti. Tällaisissa tapauksissa työskentelemme aktiivisesti helppokäyttöisten vaihtoehtojen toteuttamiseksi ja julkaisemme päivitykset tulevissa versioissa.

Prosessit saavutettavuuden ylläpitämiseksi

Olemme luoneet sisäisiä prosesseja pitkäaikaisen saavutettavuuden turvaamiseksi, mukaan lukien:

  • Jatkuva seuranta ja testaus kehityssyklien aikana
  • Saavutettavuusongelmien, korjausten ja parannusten dokumentointi
  • Kehityssuunnitelma tuleville parannuksille, jotka perustuvat käyttäjäpalautteeseen ja saavutettavuustarkastuksiin
  • Omistautunut käyttäjäkokemustiimi, joka asettaa visuaalisen saavutettavuuden etusijalle keskittyen värikontrastiin, napautusalueisiin ja tekstin kokoon.

Ota yhteyttä

Olemme sitoutuneet parantamaan saavutettavuuttamme jatkuvasti. Jos kohtaat haasteita verkkosivustollamme tai sinulla on parannusehdotuksia, ole hyvä ja ota meihin yhteyttä:

- https://support.vidaxl.net/hc/fi/requests/new?ticket_form_id=24409481452561

Ääniversio saatavilla

Tästä lausunnosta on saatavilla ääniversio